Witam,
jestem pracownikiem biurowym na stanowisku technicznym. Mam pewne wątpliwości dotyczących przepisów BHP. Z tego co się zorientowałem do moich obowiązków należy utrzymywanie ładu i porządku na swoim stanowisku pracy oraz jego otoczeniu, natomiast do obowiążków pracodawcy należy zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. W związku z tym mam kilka pytań, na które nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi:
1. Czy dobrze rozumiem, że moim obowiązkiem jest utrzymywanie wizualnego porządku na swoim stanowiku, natomiast do pracodawcy należy zapewnienie czystości w biurze m.in. ścieranie kurzy, zmywanie podłóg, zapewnienie czystości w łazience?
2. Mam na swoim stanowisku na wyłączność komputer, natomiast do ogólnego użytku pracowników należą drukarki. Rozumiem, że należy dbać o sprzęt by nie został w żaden sposób uszkodzony, ale czy również mam obowiązek czyszczenia go? W końcu jest to sprzęt elektroniczny i w razie jego uszkodzenia ponosiłbym za to odpowiedzialność.
3. Jeżeli mam rację w dwóch powyższych punktach, to czy pracodawca może mi to narzucić?
2019-12-02 16:41 autor odpowiedzi: Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
GFX-Consulting www.gfx-consulting.pl
Dodano 2019-09-17 18:01 przez angoranet
Witam,czy zgodne z przepisami BHP jest to aby kucharz musiał kilka razy dziennie nosić z kuchni do stołówki przygotowane posiłki (z parteru na pierwsze piętro)? Dodatkowo opuszcza budynek i te posiłki przenosi dworem?
Dodano 2019-01-31 22:56 przez wikmo1
Kilka lat temu ukończyłam studia podyplomowe z zakresu BHP. Obecnie pracuję w szkole ponadgimnazjalnej, gdzie uczę przedmiotów zawodowych m.in. BHP w pracy. Dodatkowo od chwili ukończenia studiów dyrektor nadał mi dodatkową funkcję w przydziale czynności dodatkowych i jestem tzw. BHP-owcem w szkole....
Dodano 2018-12-23 12:29 przez radaa.
Dzień dobry,miesiąc temu rozpocząłem nową pracę. Kilka dni temu świeży pracownik ścisnął mi nogę wózkiem elektrycznym. W rezultacie mam złamany palec u stopy, dwa pozostałe stłuczone. W obawie przed utratą pracy i być może problemami dalszymi na SOR powiedziałem, że obrażeń doznałem w domu i tak też...
Dodano 2020-12-12 10:02 przez slawek9065
Witam, mam pytanie, czy umieszczenie na hali produkcyjnej dwóch sprężarek powietrznych wysokiej wydajności obok stanowiska pracy jest zgodne z obowiązującymi przepisami BHP? Czy powinny one być zainstalowane w osobnym pomieszczeniu? Pozdrawiam
Dodano 2020-02-16 15:52 przez Maczelli
Dzień dobry,chciałbym rozwiać wątpliwości dotyczące pewnego pojęcia, z którym spotkałem się w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. W dziale 3 - pomieszczenia pracy, rozdział 3, §19.2 napisane jest, że na każdego z "pracownik...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Według danych z początku maja br., blisko 120 tys. obywateli Ukrainy podjęło już zatrudnienie w Polsce na uproszczonych zasadach. Oprócz dopełnienia formalności związanych z samym procesem zatrudniania, pracodawcy powinni pamiętać ...
Dwa ostatnie miesiące roku to tradycyjnie już spore wyzwanie dla przedsiębiorców, ale również pracowników mierzących się z ogromnym wzrostem obciążenia pracą, szczególnie w handlu. Krajowa Sekcja Handlu NSZZ "Solidarność" już w ...
17 listopada 2023 r. weszły w życie nowe przepisy dotyczące BHP na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe. Co takiego się zmieniło i na co muszą przygotować się pracodawcy?
Już od wielu lat możemy obserwować kreatywne podejście do przedświątecznego dekorowania nie tylko domów, ale w zasadzie każdej przestrzeni wokół nas. Miasta prześcigają się więc w pomysłach na rozświetlenie ulic, a centra handlowe w ...
2022-04-23 08:39
2021-11-16 16:50