Nasza firma liczy 1000 pracowników i zatrudnia 1 pracownika na stanowisku ds. BHP oraz pracownika na stanowisku merytorycznym, który w swoim zakresie czynności ma zadania dotyczące BHP. Zadania pracownika merytorycznego obejmują w 50% czynności dotyczące spraw BHP i w 50 % inne czynności.
Czy praktyka pracodawcy jest zgodna § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 w sprawie służby BHP?
2014-08-22 21:06 autor odpowiedzi: Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
GFX-Consulting www.gfx-consulting.pl
2014-09-23 13:51 autor odpowiedzi: Monika Rucka-Peryt
W przypadku firmy o tak dużym zatrudnieniu powinna być wieloosobowa komórka służby bhp
§ 1.3. Pracodawca zatrudniający od 100 do 600 pracowników tworzy wieloosobową lub jednoosobową komórkę albo zatrudnia w tej komórce pracownika służby bhp w niepełnym wymiarze czasu pracy.
4. Pracodawca zatrudniający ponad 600 pracowników zatrudnia w pełnym wymiarze czasu pracy co najmniej 1 pracownika służby bhp na każdych 600 pracowników.
Przypadek pracownika zatrudnionego także przy innej pracy (o którym mowa w zapytaniu) nie ma tu zastosowania. Występuje tylko w przypadku zatrudnienia do 100 osób.
§ 2.2. Służba bhp nie może być obciążana innymi zadaniami niż wymienione w ust. 1, z wyjątkiem pracownika, o którym mowa w art. 23711 § 3 Kodeksu pracy.
Czy praktyka pracodawcy jest zgodna § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 w sprawie służby BHP?
Moim zdaniem nie jest zgodna.
2014-09-23 18:32 autor odpowiedzi: Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
GFX-Consulting www.gfx-consulting.pl
Dodano 2017-08-10 23:15 przez KamiTinka
Mam ukończone odpowiednie szkolenia, moja kategoria działalności jest 6 kategorii ryzyka, ale zatrudniam osoby w oparciu umowy zlecenie. W KC nie ma nic o BHP, a w KP jest o tym wspomniane, że mogłabym wystawić (do 10 pracowników lub do 20 jeśli kategoria ryzyka nie wyższa niż 3), ale dla pracownikó...
Dodano 2014-10-24 21:41 przez kamil1122
Witam,jestem brygadzistą w większym zakładzie pracy (ponad 100 osób zatrudnionych). W moim zakładzie pracy służba BHP wydaje co tydzień tzw. szkolenia BHP. Przyjęło się, że szkolimy podległych pracowników w tym zakresie w czasie pracy. Pracownik potwierdza fakt zapoznania się z tym szkoleniem własno...
Dodano 2013-03-20 11:36 przez LIM83
Witam,
Mam pytanie dotyczące dostępu do apteczki. Z tego co wiem, dostęp do apteczki nie może być utrudniony. Pracuję w dużej firmie, w której teoretycznie dostęp do apteczki jest swobodny, ale w praktyce wygląda to tak, że znajduje się na niej (plomba) sznureczek, po to aby pracownicy każde skorzys...
Dodano 2013-10-18 23:50 przez principesca04
Pracuję na stoisku rybnym w jednym z większych supermarketów. Przy porannym wykładaniu ryb na stoły wbiła mi się ość jednej z ryb, była bardzo cienka i wbiła się dość głęboko. Sprawa skończyła się wieczorną wizytą na pogotowiu, po nieudanych próbach wyjęcia owej ośći palec został zszyty i skończyło ...
Dodano 2015-01-03 11:17 przez Wszemir
W mojej pracy na magazynie jednym z zadań jest wydawanie komponentów i materiałów na dział produkcyjny i niepokoi mnie transport na wózkach ręcznych (nie paleciakach, ale na "stolikach z kółkami"). Samo ułożenie materiału na tym wózku odbywa się wózkiem widłowym, ale transport już ręcznie (pchanie)....
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Audyt bezpieczeństwa to kompleksowa analiza warunków pracy oceniająca stan bezpieczeństwa i higieny pracy w danej firmie. Składa się on z wielu elementów i obszarów np. weryfikacji procesów, stanu maszyn i urządzeń, zabezpieczenia ...
Zarządzanie zdrowiem i bezpieczeństwem pracowników w miejscu pracy jest jednym z fundamentalnych obowiązków pracodawców, zgodnie z art. 207 § 2 Kodeksu Pracy. Odrębne rozporządzenie reguluje obowiązki firm wobec pracowników w momencie ...
Występujące w okresie letnim wysokie temperatury obniżają komfort pracy oraz zwiększają ryzyko chorób i wypadków. Pracodawcy powinni więc zadbać o bezpieczeństwo termiczne wszystkich podwładnych, do czego obliguje ich zarówno kodeks ...
17 listopada 2023 r. weszły w życie nowe przepisy dotyczące BHP na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe. Co takiego się zmieniło i na co muszą przygotować się pracodawcy?
2022-04-23 08:39
2021-11-16 16:50