Prowadzę działalność na książce i jestem VAT-owcem. Kupuję nowe auto na firmę z salonu i mam pytanie: Czy rzeczywiście mogę jednorazowo odpisać VAT w wysokości 6 tysięcy (VAT od wartości samochodu to ok. 14 tysięcy zł)?
Odliczenie takiej kwoty VAT-u spowoduje u mnie nadpłatę. Czy muszę napisać jakieś pismo do Urzędu Skarbowego z prośbą o zastosowanie zwrotu VAT na poczet przyszłych opłat z VAT?
Samochód jest na kredyt z banku. Płacąc raty kredytu co mogę sobie z tej raty wrzucić w koszty (część kapitałową czy tylko odsetki kredytowe)?
2013-06-10 15:35 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online
Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl
2013-06-10 15:40 autor odpowiedzi: konto usunięte
2013-06-10 15:42 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online
Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl
2013-06-10 15:45 autor odpowiedzi: konto usunięte
2013-06-10 15:47 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online
Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl
2014-04-08 13:00 autor odpowiedzi: konto usunięte
Witam serdecznie, trochę odświeżę temat, ponieważ mam podobną sytuację.
Czytając odpowiedzi mam jeszcze jedno pytanie, a dokładnie czy dobrze rozumiem, że fakturę zkaupu samochodu wrzucam w całości w koszty na dany miesiąc i tak samo jak z VAT'em tak samo cała wartość samochodu będzie moim kosztem?
Z góry dziękuje za odpowiedź.
2015-02-23 19:07 autor odpowiedzi: etka1
Dodano 2014-02-07 15:26 przez halcia4
Witam,
prowadzę działalność gospodarczą (sklep). Jestem VAT-owcem i PKPiR. Chcę kupić nowy samochód, który będzie przeznaczony do działalności i prywatnie. Jak najlepiej: czy z homologacją ciężarową czy osobowy?
Zależy mi żeby odliczyć VAT od zakupu i później koszty paliwa (benzyna), eksploatacji ks...
Dodano 2014-05-23 17:36 przez Jerzy 12345
Prowadzę działalność gospodarczą i rozliczam się PKPiRVAT.
W 2012 r. kupiłem auto osobowei wprowadziłem do firmy jako środek trwały. Odliczyłem przysługujące 6000 zł podatku VAT i koryguję podatek należny od nabycia środków trwałych przez kolejne 5 lat oraz amortyzuję przez 60 miesięcy. W koszty zal...
Dodano 2016-12-19 12:44 przez montekstrojny
Witam,w listopadzie rozpoczęłam prowadzenie działalności gospodarczej. Forma opodatkowania - zasady ogólne, KPiR, jestem VAT-owcem (skala podatkowa). W lutym otwieram kawiarnię i dopiero wtedy zacznę zarabiać, a do tego czasu będę jedynie ponosiła koszty. Jako, że jest to pierwsza prowadzona przeze ...
Dodano 2013-10-17 12:23 przez konto usunięte
Prowadzę działalność gospodarczą, jestem płatnikiem podatku VAT, rozliczam się wg jednolitej stawki 19%. W dniu 26.09.2013 zakupiłam używane auto na firmę od osoby fizycznej. W dniu 27.09.2013 przekazałam je do użytkowania dla celów służbowych do firmy.
08.10.2013 r. wpłaciłam podatek PCC-3 na podst...
Dodano 2013-06-25 12:33 przez konto usunięte
Wystąpiła konieczność zmiany sposobu opodatkowania w mojej firmie na VAT. Czy muszę informować o tym jakiś urząd, a jeżeli jak to czy jest do tego potrzebny jakiś dokument?
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Końcówka roku przyniosła wyraźne ożywianie w rejestracjach nowych samochodów, co może być związane z tym, że przedsiębiorcy "robią koszty". W przypadku wynajmu długoterminowego auta o wartości ok. 100 tys. zł, łączne odliczenia ...
W ostatnich latach wzrosła popularność samochodów elektrycznych, nie tylko ze względów środowiskowych, ale i ekonomicznych. Również przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na wykorzystywanie w swojej działalności gospodarczej aut ...
Fiskus odmówił firmie odliczenia VAT od zakupu towarów i usług związanych z naprawą szkody powstałej z jej winy podczas prowadzonych robót ziemnych, ponieważ uznał, że wydatki te nie są związane z przedmiotem działalności firmy ...
Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...