eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaAuto w firmieUbezpieczenie samochodu firmowego. Jak zaksięgować koszt polisy?


2013-05-08 08:41 autor: konto usunięte

22 270 odsłon

Ubezpieczenie samochodu firmowego. Jak zaksięgować koszt polisy?

W działalności gospodarczej, którą prowadzę użytkuję samochód osobowy. Samochód ten stanowi środek trwały firmy. W dniu dzisiejszym otrzymałem przedłużenie ubezpieczenia komunikacyjnego od mojego ubezpieczyciela.

Polisę chcę zapłacić w całości, jednorazowo. Polisa obejmuje ubezpieczenie OC i AC. Do polisy dołączony został druk przelewu. Nie ma faktury ani rachunku.

W jaki sposób i na podstawie jakiego dokumentu powinienem zaksięgować koszt polisy ubezpieczeniowej?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-05-08 08:45 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    Koszt opłaconej polisy należy ująć właśnie na podstwie polisy. Do dokumentacji księgowej należy również dołączyć potwierdzenie zapłaty.

    Jeżeli rozlicza się Pan memoriałowo, to należy również pamiętać o obowiązku podziału kosztu na lata podatkowe, których obejmuje ubezpieczenie.

    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 0 2

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-05-08 08:49 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Rozliczam się na książce przychodów i rozchodów, memoriałowo. Czyli w takim razie muszę podzielić ten koszt, ponieważ polisa obejmuje cały rok, aż do maja 2014 ?

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-05-08 08:53 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    Tutaj znaczenie ma opłacenie polisy, ponieważ tylko opłacona część może zostać ujęta w kosztach. 

    Jeżeli zostanie zapłacona całość jednorazowo, to wydatek z polisy może stanowić koszt (do ujęcia w kol. 13 KPiR - Pozostałe wydatki). Podziału na lata podatkowe należy dokonać proporcjonalnie do okresu polisy przypadającego na rok 2013 i 2014.

    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 0 3

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • beatus57

    Dodano 2012-08-18 15:51 przez beatus57

    Księgowanie polisy za samochód

    Witam! Bardzo proszę o pomoc. W maju zakupiłam samochód. 27.07.2012 r. dostałam pismo z firmy ubezpieczeniowej o wysokości składki na ubezpieczenie. Składkę zapłaciłam 09.08.2012 r. w pełnej wysokości na ten i przyszły rok. Polisy (w sensie papieru) fizycznie jeszcze nie mam w rękach. W którym momen...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-03-19 20:16 przez konto usunięte

    Księgowanie polisy do samochodu firmowego

    Jak ująć w KPiR zakup polisy do auta firmowego, skoro nie mam możliwości otrzymania faktury ani rachunku?

  • konto usunięte

    Dodano 2013-07-26 22:50 przez konto usunięte

    Jak zaksięgować ubezpieczenie auta w leasingu operacyjnym?

    Prowadzę jednoosobową DG, KPiR i jestem podatnikiem VAT, rozliczam się wg stawki liniowej 19%. Proszę o odpowiedź odnośnie zaksięgowania ubezpieczenia auta wziętego w leasing operacyjny. Ubezpieczającym jest lesingodawca, ale ja jako użytkownik poniosłam koszty ubezpieczenia. Proszę o odpowiedź:
    1. ...

  • kulczyba

    Dodano 2016-01-04 21:09 przez kulczyba

    Przerejestrowanie auta z 2 na 5 osób a VAT

    Dzień dobry,w 2010 roku został zakupiony samochód na działalność gospodarczą z pełnym odliczeniem VAT - przerobienie na wielozadaniowy van z jednym rzędem siedzeń. Obecnie chciałbym przerejestrować auto z 2 osobowego "ciężarowego" na 5 osobowy do celów mieszanych - wszystko w ramach działalności ocz...

  • Anka841

    Dodano 2015-01-14 23:51 przez Anka841

    Samochód firmowy nie-vatowca

    W jaki sposób księgować w PKPiR wydatki na samochód (paliwo, ubezpieczenie, naprawy) wprowadzony do ewidencji środków trwałych, jeśli nie jest się vat-owcem, a używa się auta na firmę i prywatnie? Auto było kupione z dotacji, ma współwłaściciela, który ma określony umową 1% wartości auta (ze względu...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Przedsiębiorca, nabywając do majątku firmowego samochód osobowy o wartości przekraczającej 150.000 zł musi pamiętać, że ustawodawca wprowadza ograniczenia, w zakresie rozliczania w kosztach podatkowych takiego zakupu/leasingu a nawet jego ...

Samochody firmowe trzeba ubezpieczać tak samo jak prywatne, a wydatki na ten cel można zaliczać do kosztów podatkowych. Co się jednak stanie, gdy w trakcie trwania ubezpieczenia samochód zostanie sprzedany? Szczegóły w tym zakresie ...

Ubezpieczenie firmowego samochodu osobowego może być rozliczone w kosztach podatkowych. Wykazuje ono bowiem związek z przychodami (tj. z osiąganiem, zachowaniem albo zabezpieczaniem źródła przychodów). Nie zawsze jednak wydatki na polisy ...

W przypadku, gdy wartość ubezpieczenia samochodu jest jednym z elementów kalkulacji rat leasingowych, leasingobiorca może zaliczyć do kosztów podatkowych prowadzonej działalności całą wartość rat leasingowych, w tym przypadającą na tą ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Auto w firmie

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania