2013-05-08 08:41 autor: konto usunięte
22 270 odsłon
W działalności gospodarczej, którą prowadzę użytkuję samochód osobowy. Samochód ten stanowi środek trwały firmy. W dniu dzisiejszym otrzymałem przedłużenie ubezpieczenia komunikacyjnego od mojego ubezpieczyciela.
Polisę chcę zapłacić w całości, jednorazowo. Polisa obejmuje ubezpieczenie OC i AC. Do polisy dołączony został druk przelewu. Nie ma faktury ani rachunku.
W jaki sposób i na podstawie jakiego dokumentu powinienem zaksięgować koszt polisy ubezpieczeniowej?
2013-05-08 08:45 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online
Koszt opłaconej polisy należy ująć właśnie na podstwie polisy. Do dokumentacji księgowej należy również dołączyć potwierdzenie zapłaty.
Jeżeli rozlicza się Pan memoriałowo, to należy również pamiętać o obowiązku podziału kosztu na lata podatkowe, których obejmuje ubezpieczenie.
Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl
2013-05-08 08:49 autor odpowiedzi: konto usunięte
2013-05-08 08:53 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online
Tutaj znaczenie ma opłacenie polisy, ponieważ tylko opłacona część może zostać ujęta w kosztach.
Jeżeli zostanie zapłacona całość jednorazowo, to wydatek z polisy może stanowić koszt (do ujęcia w kol. 13 KPiR - Pozostałe wydatki). Podziału na lata podatkowe należy dokonać proporcjonalnie do okresu polisy przypadającego na rok 2013 i 2014.
Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl
Dodano 2012-08-18 15:51 przez beatus57
Witam! Bardzo proszę o pomoc. W maju zakupiłam samochód. 27.07.2012 r. dostałam pismo z firmy ubezpieczeniowej o wysokości składki na ubezpieczenie. Składkę zapłaciłam 09.08.2012 r. w pełnej wysokości na ten i przyszły rok. Polisy (w sensie papieru) fizycznie jeszcze nie mam w rękach. W którym momen...
Dodano 2013-03-19 20:16 przez konto usunięte
Jak ująć w KPiR zakup polisy do auta firmowego, skoro nie mam możliwości otrzymania faktury ani rachunku?
Dodano 2013-07-26 22:50 przez konto usunięte
Prowadzę jednoosobową DG, KPiR i jestem podatnikiem VAT, rozliczam się wg stawki liniowej 19%. Proszę o odpowiedź odnośnie zaksięgowania ubezpieczenia auta wziętego w leasing operacyjny. Ubezpieczającym jest lesingodawca, ale ja jako użytkownik poniosłam koszty ubezpieczenia. Proszę o odpowiedź:
1. ...
Dodano 2016-01-04 21:09 przez kulczyba
Dzień dobry,w 2010 roku został zakupiony samochód na działalność gospodarczą z pełnym odliczeniem VAT - przerobienie na wielozadaniowy van z jednym rzędem siedzeń. Obecnie chciałbym przerejestrować auto z 2 osobowego "ciężarowego" na 5 osobowy do celów mieszanych - wszystko w ramach działalności ocz...
Dodano 2015-01-14 23:51 przez Anka841
W jaki sposób księgować w PKPiR wydatki na samochód (paliwo, ubezpieczenie, naprawy) wprowadzony do ewidencji środków trwałych, jeśli nie jest się vat-owcem, a używa się auta na firmę i prywatnie? Auto było kupione z dotacji, ma współwłaściciela, który ma określony umową 1% wartości auta (ze względu...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Przedsiębiorca, nabywając do majątku firmowego samochód osobowy o wartości przekraczającej 150.000 zł musi pamiętać, że ustawodawca wprowadza ograniczenia, w zakresie rozliczania w kosztach podatkowych takiego zakupu/leasingu a nawet jego ...
Samochody firmowe trzeba ubezpieczać tak samo jak prywatne, a wydatki na ten cel można zaliczać do kosztów podatkowych. Co się jednak stanie, gdy w trakcie trwania ubezpieczenia samochód zostanie sprzedany? Szczegóły w tym zakresie ...
Ubezpieczenie firmowego samochodu osobowego może być rozliczone w kosztach podatkowych. Wykazuje ono bowiem związek z przychodami (tj. z osiąganiem, zachowaniem albo zabezpieczaniem źródła przychodów). Nie zawsze jednak wydatki na polisy ...
W przypadku, gdy wartość ubezpieczenia samochodu jest jednym z elementów kalkulacji rat leasingowych, leasingobiorca może zaliczyć do kosztów podatkowych prowadzonej działalności całą wartość rat leasingowych, w tym przypadającą na tą ...